نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3176
-
الف
+

با بازیگر نقش «عباس» در سریال «نون و ریحون» بیشتر آشنا شوید

در این گزارش با «امیر حسین رستمی» بازیگر نقش «عباس» در سریال در حال نشر «نون و ریحون» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «امیرحسین رستمی» بازیگر نقش «عباس» در سریال در حال نشر «نون و ریحون» متولد 12 دلو (بهمن) 1354 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

نون و ریحون

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه آزاد می باشد و با سریال «دودکش» مشهور شد.

این هنرمند ایرانی در کنار بازیگری، ورزشکار حرفه ای رشته تنیس است. از سال 72 در کلاس‌ های مختلف بازیگری دوره دید اما 12 سال طول کشید تا بتواند به ایفای نقش بپردازد.

سال 83 در سریال «هزاران ستاره» رامبد جوان بازی کرد و دو سال بعد با فلم «فقط چشم‌هاتو ببند» به کارگردانی «علیرضا امینی» مقابل کمره رفت با این حال این فلم هم با حضور «حمیدرضا هدایتی» و «بیتا سحرخیز» مجوز نشر نگرفت.

در سال 1386 حضور کوتاهی در «مرد دو هزار چهره» داشت تا اینکه از طریق «پیمان قاسم خانی» برای بازی به سریال «شمس العماره» در سال 88 رفت و با این سریال دیده شد.

امیر حسین رستمی

وی در این سریال در نقش «شکور» خوش درخشید و خیلی زود به محبوبیت قابل‌توجهی دست‌یافت. به طوری که تکیه‌کلام‌ها و بازی‌های رفتاری‌اش مورد تقلید جوانان قرار می‌گرفت.

88 سال خوبی برای رستمی بود. او در همان سال یک‌بار دیگر با سریال پربیننده «وضعیت سفید» به خانه‌ها آمد. پس از آن‌هم تبدیل به بازیگر ثابت «سعید سهیلی زاده» شد و در سه اثر بعدی او یعنی «سه پنج دو»، «آخرین بازی» و «دختران حوا» به ایفای نقش پرداخت.

رستمی اما با «دودکش» او شروعی دوباره داشت. امیرحسین رستمی زوج بانمک و دوست‌داشتنی «هومن برق‌نورد» در مجموعه دو فصلی «دودکش» بود و بار دیگر توانایی‌اش در طراحی‌ کاراکترهای جذاب را به رخ کشید.

امیر حسن رستمی

حضور او در سریال های «لیسانسه ها» و «فوق لیسانسه ها» ساخته «سروش صحت» هم با استقبال خوبی همراه شد.

لیسانسه ها

او در سال‌های اخیر با تیاترهای پرتماشاگری ازجمله «گرون هلم»، «شوآیک»، «کلمه سکوت کلمه»، «کمی بالاتر» و ... به روی صحنه رفته است.

به‌طورکلی می‌توان گفت امیرحسین رستمی کارش را با سینما و تیاتر آغاز کرده ولی شهرتش را مدیون تلویزیون است. از جمله مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رستمی در سینما هم می‌توان به فلم‌های «زنان ونوسی، مردان مریخی»، «بوسیدن روی ماه»، «نهنگ عنبر»، «قاتل اهلی»، «اسپاگتی در هشت دقیقه» و ... اشاره کرد.

گفتنی است تا کنون سریال های «شمس العماره»، «وضعیت سفید»، «سه پنج دو»، «دودکش»، «آسمان همیشه ابری نیست»، «لیسانسه ها»، «فوق لیسانسه ها»، «پژمان» و«پادری» با هنر نمایی «امیر حسین رستمی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

نون و ریحون

لاز م به ذکر است سریال «نون و ریحون» با بازی «امیر حسین رستمی» هر روز ساعت 18:00 به وقت تهران و 18:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر